Vad ska jag ha på mig?

Linda 16 år undrar vad hon ska ha på sig på den stora dagen, första dagen på gymnasiet.
Enligt henne är det mycket vktigt att ha på sig rätt kläder de två första dagarn för att ge en bra bild av sig själv. Just nu pågår en livlig diskution på övervåningen, hela familjen är inblandade plus Elias. Vi stoppar hennes värsta ideer.
Hon upptäckte något förskräckligt förut i tidningen. Hennes horoskop säger att måndagen kommer att göra henne till publik, strålkastarljuset kommer riktas på någon annan. Hon insåg att det finns som som är bättre och snyggare än henne. Hon kommer inte vara den med flest mvg eller den hetaste bruden längre. Spännande!

Imorgon har jag typ min sjuttioelfte körlektion med henrik på trafikskolan. Jag har redan kört in i en och en halv buske med hans bil. Jag har en månad på mig!

Kommentarer
Postat av: Natalie

Imorgon är verkligen dagen D. Alla bildar bilder av varandra redan första dagen och ibland kan de bilderna av folk sitta i för alltid! Man blir totalt utdömd om man gör minsta lilla fel. Det är morgondagen som alla kommer prata om i tre år "åh, du var jätte konstig och dryg", "ja men du var ful och hade en snorkråka i näsan halva dagen"! Det gäller att prata för annars verkar man mesig, men samtidigt inte för mycket för då verkar man jobbig. Lycka till Linda. :)

2008-08-17 @ 21:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0